Pendapatan Sampingan kini sudah jadi satu keperluan

Dalam kehidupan yang semakin mencabar, dengan kenaikan harga barangan, pelbagai cukai yang terpaksa dibayar oleh rakyat Marhain setiap hari.

Sedar atau tak, Pendapatan Sampingan kini bukan lagi pilihan, tapi dah jadi Keperluan??

Peningkatan kos sara hidup yang tidak selari dengan kenaikan gaji menyebabkan ramai pekerja terpaksa mencari alternatif untuk menambahkan pendapatan keluarga. Sebelum tu, perlu kenal pasti apakah keperluan dan objektif utama, adakah kerana untuk membayar hutang ataupun untuk keperluan lain seperti membuat tabungan untuk dana pendidikan atau persaraan. 

Bila dah ada matlamat yang khusus, maka boleh lah menuju misi mencapai matlamat dan Cari lah ilmu pengurusan kewangan. 

Bukan masa nanti Duit banyak baru nak belajar, ni masa duit sikit la kne belajar kan? Senang, sebab sikit. Kalau dah banyak baru nak belajar pengurusan kewangan kelaut aje lah nanti😷

Sebagai wanita yg bekerja dan punya keluarga, pendapatan sampingan sedikit sebanyak membantu juga utk membeli barangan sendiri, menambah simpanan utk rancangan akan datang dan tidak lah berpeluh2 Pak Suami nak tunai kan Permintaan Si Isteri kan. 

Apa lagi, moh mula kan Perniagaan. Saya haruslah pilih yang Simple, Mudah, Tak menyusahkan diri, Selamat dan Pulangan yang berbaloi! 😉

Wassap aje Siti 019-552 2329
Your Bissness Online Mentor 

#gt12
#tsunami
#kerjasampinganmudah


No comments:

Post a Comment