Mengawal Diabetes daripada parah




Banyak dah testimoni pasal Vivix dan pelbagai penyakit kronik. Antaranya Diabetes. Diabetes antara penyakit yang paling popular di kalangan orang Malaysia. Sampai ada yang kehilangan kaki dan juga penglihatan. 

Mari saya perkenalkan Vivix Shaklee dan Bagaimana Vivix Shaklee membantu mengawal gula dalam darah?

1. Memperlahankan Sindrom Resistansi Insulin atau Metabolik Sindrom

Secara normal, selepas makan, insulin dilepaskan dari pankreas dan memberi signal kepada jaringan sensetif pada tubuh untuk menyerap glukosa dan kadar glukosa akan menurun dalam darah. Tetapi bagi pesakit diabetes, sensitiviti terhadap insulin sgt rendah, kadar rembesan insulin tidak dapat merangkumi atau menyerap sepenuhnya glukosa yang terjadi didalam tubuh selepas pengambilan makanan, sekaligus menyebabkan kadar glukos meningkat dan terkumpul didalam darah. Ini dipanggil Sindrom Resistansi Insulin yang lazimnya mengakibatkan Diabetes Melitus type 2.

🍇 Vivix yang mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi akan bertindak sehingga keperingkat sel dan memperbaiki sel yang rosak serta memberikan tenaga kepada sel selanjutnya meningkatkan sensitiviti sel supaya bekerja dengan lebih sempurna untuk menyerap glukosa dan meningkatkan sensitivities pancreas merembeskan insulin dengan jumlah yang lebih banyak, bagi memastikan glukosa lebih mudah diserap dan ditukar menjadi tenaga oleh sel. 

2. Mengawal kepekatan Glukosa dalam darah.

Karbohidrat yang diambil sewaktu makan akan dicerna dan ditukar menjadi glukosa kemudian menjadi tenaga. Namun, Jika pengambilan karbohidrat berlebihan dalam satu masa, mengakibatkan glukosa yang berlebihan dilepaskan serentak dan di sebab kan maslah pesakit diabetes ialah keurangan insulin, maka tidak semua glukosa dapat ditukar menjadi tenaga. Ini akan menyebabkan glukosa terkumpul dalam darah dan sekaligus menyebabkan peningkatan gula dalam darah atau diabetes.

🍇 Polyphenol dari Vivix bertindak dengan memperlahan pencernaan karbo kepada glukosa, yang mana glukosa akan dilepaskan secara perlahan dan berperingkat. Maka insulin mampu menyerap glukosa menjadikan nya tenaga dengan lebih sempurna. Maka tiada berlakunya pengumpulan gula atau glukosa dalam satu masa. Bacaan gula dalam darah dapat di turunkan.

3. Mencegah pembentukan protien AGE.
Protien AGE (Advance Glycation End-product) adalah gabungan protien dan gula yg terjadi disebabkan gula dan lemak atau protien berlebihan didalam darah. Protien AGE ini sangat tidak bagus kerana mampu berhimpun dan menyaluti sel normal sehingga menjadikan sel-sel ini rosak sekaligus tidak dapat berfungsi dengan baik dan membunuh sel-sel tubuh kita.

Protien AGE ini sering terjadi kepada pesakit diabetes melitus type 2, disebabkan kandungan gula yang tinggi terkumpul dalam salur darah mereka. Protien AGE ini akan menyebabkan komplikasi terhadap penyakit berkaitan seperti stroke, jantung, hypertension dan kolestrol lebih cepat terjadi. Kerosakan organ atau saraf juga akan berlaku dengan lebih cepat.

🍇 Vivix yang mempunyai gabungan resveratrol dan polyphenol bertindak mencegah dan melambatkan rangkaian ikatan gula dan protien yg membentuk protien AGE. 

Di samping Vivix membantu mengawal gula dalam darah melalui 3 cara di atas, Vivix juga bertindak membaiki sel-sel supaya menjadi lebih sihat pada masa yang sama. Maka, semakin hari, gula dalam darah semakin terkawal dan simptomp penyakit Diabetes seperti rasa letih, lesu, dahaga, luka lambat sembuh juga akan semakin berkurangan. Seterusnya pesakit akan bebas dari masalah Diabetes. Insyallah. Kita hanya berikhtiar namun Allah juga yang menentukan. Inysallah.

Hebat kan Vivix, yang terdiri daripada ramuan semulajadi ciptaan hebat maha pencipta.

Kerana vivix bertindak dari akar umbi dan mampu menembusi hingga ke tahap sel DNA.

Jadi tidak hairan sekiranya ramai pengguna yg berjaya mengawal gula dalam darah dengan hanya konsistan vivix. Dari 3 cara ia bertindak ini sudah pasti ia byk membantu menyelesaikan permasalah tentang diabetes bagi mereka yg menghadapi. 




 Testimonii pasal Vivix dan pelbagai penyakit 



Berapakah Harga Sebotol Vivix?
1 botol vivix mengandungi 150ml,
Tempoh penggunaan cukup sebulan,
Cuma, rm475

Dengan pembelian sebotol vivix, automatik
- free postage
- mendapat keahlian Shaklee. 
- jimat 25% untuk semua produk shaklee 

Bagaimana dengan Harga Vivix Promotion:



Vivix Twin Pack, rm7xx 
Dengan pembelian Vivix Twin Pack ini, automatic anda dapat:
- free Postage 
- free membership bernilai rm68.90
- jimat 25% untuk semua produk shaklee 
- layak dapat Cash Bonus Next Month, rm36

ATAU




Vivix 6+1 botol, rm24xx
Dengan pembelian Vivix 6+1 ini, automatic anda dapat:
- free Postage 
- free membership bernilai rm68.90
- jimat 25% untuk semua produk shaklee 
- layak dapat Cash Bonus Next Month, rm200++

Dapatkan Vivix dan ikhtiar sembuh, Hubungi 

Wasap/ sms Siti 019-552 2329
Email: sitizubaidah_basrah@yahoo.com
Fb: siti zubaidah bt basrah
Instgram: sitibasrah

Bagi anda yang berada di sekitar Seri Kembangan, Pasar Borong Selangor, Equine Park dan The Mines boleh la terus hubungi saya untuk saya hantar kan ke rumah anda dan Free Postage ke seluruh Malaysia.


No comments:

Post a Comment