Adakah kita perlu kan pendapatan sampingan atau tidak?




Pendapatan sampingan atau 'side income' perlu atau tidak? 

Zaman sekarang ni boleh di kira berapa ramai yang tak de hutang. Sebab kebanyakan mesti akan ada hutang. Paling tidak pun hutang belajar, kereta, rumah. Tapi kedudukan gaji camtu jugak. Keperluan dan kos sara hidup makin meningkat.


CARA NAK TAHU KITA PERLU SIDE INCOME ATAU TIDAK:

1. Tengok setiap hujung bulan dalam akaun anda.. Berapa baki gaji dlm akaun

2. Tengok setiap bulan..berapa boleh simpan dalam akaun anak anak anda

3. Tengok setiap bulan..berapa banyak boleh disedekahkan pada org lain yg susah. RM 10?20?30? Or tak mampu bg sebab kita pon susah jgk?

4. Tengok setiap bulan…dapat bagi berapa pada parents? Konsisten ke tak bagi pada parents? Ke parents yg bagi kita pulak ~

5. Tengok setiap bulan…akaun kita negatif atau positif? Mampu tak untuk kita simpan dalam akaun simpanan macam tabung haji or ASB?
Kalau semua tu ok..tak perlu buat side income..anda memang da stabil..

TAPI…

Kalau ada yg ok banyak yang tak ok, anda bukanlah dalam zon yg selamat sebenarnya.. Masa untuk bertindak sebelum terlambat..keluar dari comfort zone anda!

Alaaa..boleh je ikat perut kan..hehehe..silakan bagi anda yang rasa boleh ikat perut..yang tak nak ikat perut, ape perlu buat erk?

time for change!!.. 
serius nak tambah pendapatan dan buat side income kan? bila nak start? esok?lusa?minggu depan? tahun depan? jawapannya sekarang!!

Hubungi saya

Wassap/sms Siti 019-552 2329