Kisah Dr.Forrest C Shaklee, Pengasas Syarikat Shaklee

Kisah dr. Forrest C Shaklee. Pengasas Syarikat Shaklee pada tahun 1956 semasa berusia 61 tahun. Setiap pengalaman nya membantu membentuk wawasan beliau. Pada hari ini, falsafah  Shaklee, "Better You Better World"
Tahukah anda, Dr Forrest di lahirkan dengan masalah kesihatan, dan doktor yang merawat nya mengesahkan beliau menghidap TB dan hanya mampu hidup hingga 8tahun sahaja.
Ayah nya dah give up & seolah2 tunggu je anaknya meninggal.
Kasih ibu membawa ke syurga kan... ibu nya tak pernha give up. Ibu nya tukar pemakanan mereka kepada herba2 yang ada healing properties dan buat minyak herba untuk di urut di badan baby Forrest.
Akhirnya bapanya membawa mereka anak beranak berpindah dari kawasan perlombongan ke kawasan perkampungan di Iowa. Di situ mudah untuk memperoleh Udara segar dan makanan yg fresh.
Ibu nya yang tidak mengenal erti putus asa, terus usaha agar baby forrest sihat macam baby lain. Walaupun anak nya tak bergerak2 tapi dia sangat positif. Hinggalah baby Forrest umur 4 tahun dan dia boleh bangkit dengan sendiri utk first time!!
Nyata ramalan doktor meleset. Dr forrest mampu hidup lebih 8tahun dan menjalani zaman kanak2 dan remaja yang happy.  Beliau mendalami ilmu chiropractic dan membuka sebuah pusat rawatan terbabit.
Berinspirasikan kisah hidupnya sendiri, Forrest rajin mengkaji kehebatan alam semulajadi ciptaan Tuhan. Beliau mendapati kebanyakan masalah kesihatan berpunca dari masalah kurang nutrisi dan terlebih makan.
Pada usia 21 tahun, beliau mencipta satu produk nutrisi berasaskan tumbuh-tumbuhan.
Dengan kemahiran chiropractic dan nutrisi yg beliau ada, Forrest berazam utk tolong orang yg sakit dan tak mampu datang jumpa dia. Dengan kerjasama oleh Wilbur dan Orville Wrights, Forrest menjadi flying doctor pertama di kawasannya.
Disebabkan kerjanya berkaitan dgn tulang, Forrest terdedah kepada sinar x-ray dari prosedur di kliniknya. Sekali lagi Forrest diuji. Beliau disahkan mengidap kanser yg tak boleh disembuhkan, dan beberapa anggotanya perlu dipotong. Dan beliau dijangka tidak akan hidup lama.
Seperti ibu nya, Dr. Forrest tak kenal erti give up. Antara motivasinya untuk terus berjuang adalah kerana beliau mahu terus berbakti. Lalu beliau jual klinik dia, pindah lagi ke kawasan ladang dan mula dgn regimen pemakanan berasaskan herba & buah-buahan serta suplemen dengan kuantiti yg banyak.
Masa ni beliau membuat kombinasi 9 herba untuk detoks terhasillah Herb-Lax.
Setahun selepas itu, Forrest sembuh sepenuhnya dan bebas kanser. Tapi klinik yang dikunjunginya tak percaya ia adalah kerana menjaga pemakanan dan suplemen.
Forrest kembali buka klinik, dan menjadi "first drugless clinic". 5 tahun selepas tu, beliau di uji lagi...kliniknya terbakar, dan Forrest ubahsuai kenderaannya menjadi motorhome utk bawa keluarga pindah ke California. Kat situ beliau buka klinik dan sambung belajar.
Begitu lah kisah Dr Forrest Shaklee. Yang di ramalkan akan mati sebanyak 2 kali kerana masalah kesihatannya. Tetapi kerana Sikap positif, tak nak mengalah dan kembali kepada alam semulajadi, ciptaan Allah, menjadikan Shaklee terus berbakti hingga ke hari ini.
Kata-kata Dr Shaklee:
"Saya tidak pernah memperlekehkan Profesion Perubatan dan kita adalah dua bidang yg berbeza. Mereka di latih untuk merawat penyakit, saya lebih berminat dalam memperbaiki kesihatan."
Maka saya juga lebih suka, mencegah daripada merawat.
Jom mulakan Nutrisi
Wassap je Siti 019-552 2329
Your Trusted Shaklee Sid
#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing
#GT12
#task14
#drforrest
#shaklee

No comments:

Post a Comment