Scabies atau kudis buta apakah punca dan penawar nya

Scabies...
Rasa gatal merenyam yang amat sangat terutama bila waktu malam atau cuaca panas?
Terdapat bintik merah yang dalam bentuk Zig zag dan kesan merah yang menebal terutama pada bahagian tubuh yang terlipat seperti bahagian ketiak dan celah peha.
Ada simptom seperti di atas?
Kemungkinan besar anda atau anak telah dijangkiti scabies.
Scabies ni adalah satu jangkitan kulit yang berpunca dari serangga/ kutu yang  berumah dibawah lapisan kulit kita dan menyebabkan rasa gatal melampau. Tabiat menggaru dengan kuku dibahagian yang gatal boleh menyebabkan keradangan dan berlaku jangkitan pada kulit.
Untuk merawat scabies biasanya doktor akan memberikan krim atau lotion untuk disapu pada bahagian kulit bagi mengurangkan rasa gatal dan mematikan kutu scabies.
Vivix dan herbal blend cream adalah alternatif bagi mengatasi masalah scabies tanpa menggunakan bahan yang mengandungi steroid.
VIVIX adalah antioksidan hebat yang dapat membantu mengurangkan keradangan dan memulihkan kesan luka pada kulit dengan cepat.
Selain itu, VIVIX juga dapat meningkatkan imun sistem badan kita bagi melawan dan menyembuhkan kesan scabies, ekzema dan psorisis.
Antioksidan yang terdapat dalam VIVIX akan membantu membaiki sel-sel yang telah rosak akibat radiasi bebas yang dibawa oleh kutu scabies dan melembabkan serta melicinkan semula kulit yang rosak akibat jangkitan scabies.
Herbal blend krim yang dihasilkan daripada tumbuhan seperti rosemary, bunga chamomile, sage dan beberapa lagi tumbuhan lain yang sememangnya diakui sangat berkesan bagi masalah kulit seperti alahan, jerawat, melecur, luka, gatal, kulit kering, ekzema dan keradangan.
Penggunaan krim herbal blend adalah selamat untuk digunakan oleh semua peringkat umur kerana ia dihasilkan dari tumbuh-tumbuhan dan tidak mengandungi sebarang bahan kimia merbahaya seperti paraben dan steroid.
Selain itu kita boleh menghapuskan scabies dengan membasuh semua pakaian, sarung bantal, cadar & selimut dengan menggunakan air panas dan jemur dibawah matahari yang panas bagi mematikan scabies.
Dapatkan VIVIX dan Herbal blend krim sebagai alternatif sembuh!
Hubungi Siti 019-552 2329
Your Trusted Shaklee SID
#vivix
#scabies
#kudisbuta
#herbalblend
#ikhtiarsembuhvivix

No comments:

Post a Comment